Lapin Matkailuyhdistys ry

Lapin Matkailuyhdistys on perustettu joulukuussa vuonna 1934 ja se pyrkii edistämään matkailua Lapissa ja lappilaisten matkailua myös muualle. Toiminnan painopisteinä ovat jäsenmatkat sekä Lapin luonto- ja kulttuuriperinteen vaaliminen matkailussa.

Jäsentoiminta

Paikallishistoria, kulttuuri ja luonto ovat keskeisiä kiinnostuksen kohteita matkaohjelmassamme. Yhdistys järjestää vuosittain 8–10 matkaa, joista suurin osa tehdään pienryhmissä. Kohteina ovat olleet muun muassa Armenia, Baltia, Silkkitie, Petsamo, Lofootit, Ruija ja Unkari sekä kotimaassa Kuhmon kamarimusiikki, Luosto Classic, Tornion laakso ja Saariselän hanget.

Matkojen kesto lähialueilla on yleensä 2–4 päivää, ja niillä on mukana oma asiantuntijaopas ja matkanjohtaja sekä ulkomailla tulkkaus suomen kielelle.

Muita jäsenetuja ovat edullinen käyttöoikeus yhdistyksen tukikohtiin Lapissa: Savottapihan majoituskämppään Laanilassa ja erämaamajaan Kukasjärvellä.

AJANKOHTAISTA

Päivittyy myöhemmin.