Pohjois-Karjalan Matkailu ry

Pohjois-Karjalan matkailu ry tekee tunnetuksi Pohjois-Karjalan upeita matkailukohteita ja nostaa esille kiinnostavia uusia yrityksiä. Yhdistys ottaa kantaa ajankohtaisiin asioihin ja toimii vahvasti vastuullisen matkailun puolesta.

Toiminta-alue

Pohjois-Karjala

Menneitä

Yhdistys on perustettu jo vuonna 1893 ja on vanhin toimivista matkailuyhdistyksistä. Yhdistys oli aikanaan avaamassa matkailureittejä Kolille ja muualle Pielisen Karjalaan. Historiansa aikana yhdistys on vastannut muun muassa leirintäalueesta, opastoiminnasta sekä laskettelukerhosta. Tällä hetkellä toiminta rakentuu vapaaehtoisen jäsentoiminnan varaan.

Jäsentoiminta

Yhdistys järjestää matkoja ja retkiä kotimaan alueella, erityisesti Pohjois-Karjalassa. Retkien ohjelmassa yhdistellään paikallisia nähtävyyksiä kulttuurin ja hyvään ruokaan. Tärkeintä on mukava ja tärkeilemätön matkaseura, matkaan uskaltaa lähteä yksinkin. Jäsenet saavat jäsenetuja yhdistyksen omista retkistä sekä useista liikkeistä.

Matkailun edistäminen

Yhdistys ottaa kantaa ajankohtaisiin ja Pohjois-Karjalan matkailuun vaikuttaviin asioihin matkailijan näkökulmasta. Yhdistys teki vuosikokouksessaan huhtikuussa 2016 Vastuullisen matkailun julistuksen ja liputtaa vahvasti raideliikenteen puolesta. Yhdistys tekee tunnetuksi uusia ja pieniä maaseudun matkailuyrityksiä.

AJANKOHTAISTA

Päivittyy myöhemmin.

YHTEYSTIEDOT

Marja Tiittanen, puheenjohtaja, 050 598 3290, marja.tiittanen(at)pohjoiskarjalanmatkailu.fi